.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جهت اطلاع جمهوری اسلامی روز پنچشنبه


* حقوق قانوني دانش آموزان شيعه در عربستان رعايت نمي‌شود. به گزارش آتي نيوز، به نقل از پايگاه اطلاع رساني شيعيان عربستان راصد، سلطان شاهر العتيبي آموزگار تعليمات ديني مدرسه ابتدايي جعفر بن ابي طالب شهر قطيف كه يك تندرو سلفي است، با توصيف مكرر دانش آموزان شيعه به كافر و سنگ پرست، آنان را مورد ضرب و شتم و تنبيه بدني قرار مي‌دهد و اين اقدام موجب بروز تنش‌هاي طايفه‌اي در اين شهر شده است. وي همچنين به طور دائم دانش آموزان را به طرفداري از ا يران و پيروي از عقايد امام خميني(ره) و آيت‌الله سيستاني متهم مي‌كند. در اين مدرسه 600 دانش آموز؛ معلم و كارمند اداري مشغول به كارند كه بخش اعظم آنها شيعه مذهب هستند.

* صدور فتواهاي احمقانه ولي جنجال برانگيز در جهان عرب، به زنان نيز سرايت كرده است. به نوشته روزنامه "الوطن" چاپ سوريه يك زن سوري به نام "منيره القبيسي" فتوا داده است كه خوابيدن زنان در كنار ديوار حرام است، زيرا كلمه ديوار در ادبيات عرب مذكر مي‌باشد! اين فتوا مخالفت‌هاي زيادي را برانگيخته و دكتر "توفيق رمضان" رئيس گروه فقه اسلامي دانشگاه دمشق بشدت در برابر آن موضع گرفته و محافل ديني سوريه اعلام كرده‌اند بايد با جستجو درباره زندگي صادر كننده اين فتوا روشن شود وي نزد چه كساني تربيت شده كه چنين فتواي احمقانه‌اي را صادر كرده است. منيره القبيسي، در سال 1314 در دمشق متولد شده و در رشته علوم طبيعي فارغ التحصيل شده و از 45 سال قبل فعاليت‌هاي تبليغي خود را شروع نموده و با ترويج افكار بشدت افراطي توانسته پيرواني براي خود در سوريه و خارج از آن دست و پا كند كه تعداد آنها به 75 هزار نفر مي‌رسد.

* يك پژوهشگر كانادائي بر اين باور است كه در فضاي مجازي اينترنت از هر دو سايت اسلامي يكي متعلق به سلفيها و وهابيون مي‌باشد. به گزارش شيعه نيوز، آمقار، محقق و پژوهشگر كانادائي و عضو مركز تحقيق و مطالعات بين‌المللي دانشگاه مونترال كانادا، تحقيقات چند سال اخير خود را در زمينه پيدايش سلفيون در كتابي تحت عنوان "اسلام فعال در اروپا" تدوين و به چاپ رسانده است. وي معتقد است: در فضاي مجازي اينترنت مي‌توان سلفيون را به دو گروه دسته‌بندي كرد يك گروه موسوم به سلفيون جهاديست كه برتري اسلامي در جهان را تنها با توسل به خشونت امكان پذير مي‌دانند و گروه ديگر سلفيون صوفي مسلك كه خشونت را قبول ندارند ولي دوري از ارزش‌هاي غربي را تبليغ مي‌كند. سلفيون صوفي مسلك درحال حاضر جايگزين دو جريان اصلي اخوان المسلمين و گروه تبليغ شده‌اند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.058 seconds.